XL10 leert FIAT het nieuwe sales denken

XL10 Training|Opleiding is sinds begin 2014 een erkende opleider voor de Sales Management Association (SMA). De SMA accrediteert opleidingsprogramma’s die specifiek toegepast zijn op het vakgebied Sales.  XL10 is door de SMA door middel van een audit geaccrediteerd voor SMA-B – het Senior Sales Professional niveau – wat gelijk staat aan HBO/HBO+. Op dit moment telt Nederland slechts drie opleiders die dit volledig mogen aanbieden. XL10 is daar één van, en daar zijn wij natuurlijk ontzettend trots op!

Het nieuwe verkoopgerichte denken
In oktober 2014 zijn negen commerciële vestigingsmanagers  van de Fiat Group (FGAN) gestart met het programma van XL10. Ze deden dit in samenwerking met de FIAT Unetversity, die onder leiding staat van Bert van der Vegt. Deze groep managers heeft  te maken gehad met de gevolgen van de crisis, omvallende concurrenten, ongezond lage rendementen en nieuwe wetgeving. Daar komt nog bij dat internet en online verkopen een steeds prominentere plaats innemen. Deze situatie dwingt autobedrijven om een nieuwe marktvisie te creëren in de vorm van nieuw sales denken. En dat is nu juist waar de FIAT deelnemers bij XL10 mee aan de slag zijn gegaan.

Ook onderwerpen als leiderschap en personal branding komen aan bod
Naast het nieuwe sales denken gaat het in de opleiding onder meer over leiderschap, sturen op cijfers, lean management, personal branding en (social) media management. Ieder onderwerp werd door een gespecialiseerde trainer van XL10 Training|Opleiding verzorgd.

E-learning systeem CrossKnowledge
Het gerenommeerde E-learning systeem CrossKnowledge ondersteunde de deelnemers gedurende het totale opleidingstraject. Naast lesstof met interactieve oefeningen kregen de studenten door middel van videocasts extra inspiratie van autoriteiten op een bepaald terrein. Na negen maanden studie ontvingen op 11 juni alle FIAT deelnemers uit handen van SMA Verenigingsvoorzitter Eiso Bleeker het SMA-B kenniscertificaat.

Recommended Posts