ACtronics – maatwerk training Professionalisering van de klantenservice

ACtronics is gespecialiseerd in de revisie van elektronische componenten van auto’s. In 2004 begonnen vanaf een zolderkamertje en inmiddels uitgegroeid tot een internationaal bedrijf met klanten uit heel Europa. Vanuit het hoofdkantoor in Almelo werken ruim 120 techneuten dagelijks aan het testen en reviseren van (elektronische) regelsystemen, instrumentenpanelen en gasklephuizen. Ze streven ernaar dat hun gereviseerde producten een langere levensduur en betere kwaliteit hebben dan het origineel. Die hoge standaard voor kwaliteit willen ze ook uitstralen in het contact met hun klanten.

Het hoofd koel houden, ook als de emoties oplopen

ACtronics krijgt dagelijks honderden telefoontjes van hun klanten. Klanten die zelf vaak ook onder druk staan door de eisen van hun eigen klant en zien ACtronics als laatste mogelijkheid om een onderdeel voor hun auto te kunnen redden…

“Onze klanten staan zelf ook onder druk. Ze zien ons vaak als laatste steun en toeverlaat. De emoties lopen daardoor soms hoog op. Juist dan is het belangrijk dat onze mensen het hoofd koel houden en de klant toch zo goed mogelijk helpen.”

Commercieel Manager ACtronics

Inspelen op veranderende wereld

De wereld om ons heen verandert continu. Dat heeft ook invloed op de communicatie met klanten. Daar is ACtronics zich ook van bewust. Daarom hebben ze ook veel oog voor de training en scholing van hun eigen mensen. Medewerkers moeten mee met de tijd en inspelen op nieuwe ontwikkelingen die zich aandienen. Mede daarom blijven ze bij ACtronics continue trainen zodat ze scherp blijven en klanten zo goed mogelijk van dienst zijn.

“De doorslag voor XL10 gaf vooral de praktische kant van de training en het feit dat een lokale trainer de sessie verzorgde. Hierdoor kon de trainer zich goed verplaatsen in de situatie en cultuur binnen ons bedrijf met als gevolg dat er tussen trainer en cursist een betere informatieoverdracht plaatsvond.”

Maatwerk training professionaliseringsslag van de klantenservice in hun communicatie met klanten

XL10 stelde op basis van gesprekken met ACtronics een maatwerk training samen. Een training die in detail werd afgestemd op de wensen en specifieke situatie van de serviceafdeling van ACtronics. Deze training had als doel om de servicedeskmedewerkers te laten door ontwikkelen met concrete handvatten en gesprekstechnieken waarmee ze lastige gesprekken professioneel kunnen voeren. Daarbij hebben ze technieken geleerd hoe ze reëel en duidelijk, maar toch servicegericht antwoord kunnen geven.

“XL10 heeft zeker aan onze verwachtingen voldaan. Ze waren snel, efficiënt en klantvriendelijk zonder het te overdrijven. Dat zien we graag.”

Advies nodig bij de
keuze voor een training?

Bel vrijblijvend met XL10. Samen met jou bespreken we graag jullie ambities.

ONZE REFERENTIES