Klantgericht Communiceren
Met heldere communicatie verwachtingen van jouw klanten in kaart brengen én managen. Dat leer je tijdens deze training. Je word je daarbij bewuster van jouw eigen rol.
- Leer hoe je verbinding maakt met jouw klant
- Ervaar het belang van ‘doen wat je zegt en zeg wat je doet’.
- Leer op klantgerichte en professionele wijze communiceren met jouw klant en werken aan een oplossing die de klant (meer dan) tevreden stemt
Klantgericht Communiceren
Hoe zorg jij ervoor dat een klant zich gehoord, gewaardeerd, begrepen en ontzorgd voelt? Welk concreet gedrag is hiervoor nodig? Samen werken we aan veranderingen die ervoor zorgen dat beleving van jouw klant positief is, verwachtingen worden gemanaged en liefst worden overtroffen.
Dit ga je leren tijdens de training
Tijdens de training leer je wat klantgericht werken precies inhoudt. Je leert hoe je verbinding maakt met de klant door het tonen van begrip, gericht vragen stellen en denken in oplossingen die passen bij jouw klant. Je managet de verwachting van jouw klant en overtreft deze waar mogelijk.
De volgende onderwerpen komen aan bod
- Slimmer sturen naar je doel
- Feedback geven en ontvangen
- Het maken van SMART afspraken
- Het geven van tussentijdse terugkoppeling
- Wat betekent klantgerichtheid voor jou?
- Klantgerichtheid in relatie tot bedrijfscultuur
- Op positieve wijze brengen van de boodschap
- Het gebruiken van de juiste toon en woordgebruik
- Het pakken en behouden van de regie in een gesprek
- Een klantgerichte houding, uitstraling en communicatie
- Het bijstellen, managen en toetsen van verwachtingen
- Omgaan met klachten, weerstanden en lastige situaties
- Een goede basis en bewustwording rondom communicatie
- Gesprekstechnieken – structuur en stappen in een klantgericht gesprek
- Een juiste analyse van de vraag (vragen stellen, doorvragen en samenvatten)
Resultaten na je training
- Je managet klantverwachtingen beter
- Je weet hoe je de vraag van de klant analyseert
- Je weet hoe je beter verbinding maakt met jouw klant
- Je voert klantgerichtere en professionelere gesprekken met je klant
- Je kent de verschillen tussen klantvriendelijk, klantgericht en klantgedreven
- Je weet hoe je de klantbeleving in jouw organisatie naar een hoger niveau tilt
- Je past de juiste gespreksvaardigheden toe: luisteren, samenvatten en doorvragen
- Je kent de structuur en de stappen die nodig zijn in een klantgericht gesprek, van een goede introductie tot een duidelijke afsluiting
Investering voor deze training
De investering voor deze training hangt af van jullie specifieke wensen en leerdoelen. We komen daarom graag met je in gesprek en maken vrijblijvend een voorstel op maat.
Voor wie is deze training?
Voor iedereen die actief wil werken aan een goede relatie en klantgerichte communicatie..
Onze werkwijze
De inhoud, duur en leerdoelen van de training stemmen we altijd af op jouw situatie.
Onze aanpak is helder en gestructureerd, maar de invulling is maatwerk. Zo zorgen we ervoor dat de training écht aansluit bij jouw dagelijkse praktijk en direct toepasbaar is.
- Vrijblijvend adviesgesprek
- Voorstel op maat
- Intake met leidinggevenden & deelnemers
- Persoonlijke leerdoelen bepalen
- Creëren van een veilige & ontspannen setting
- Groepen van 8-10 deelnemers
- Eventueel inzet trainingsacteur
- Situaties uit je eigen praktijk
- Rollenspellen en actieve werkvormen
- Een persoonlijk actieplan voor in de praktijk
Advies nodig bij een keuze voor een training
Een training die écht bij jullie past, dat maakt het verschil. Laten we in een vrijblijvend gesprek samen ontdekken welke dat is.