Telefoontraining

Leren telefoneren: professioneel en klantgericht telefoneren doe je zo

Degene die  in jouw organisatie de telefoon beantwoordt is het visitekaartje van je organisatie. Zo zou het tenminste moeten zijn. Heb je moete met klantgericht en professioneel telefoneren? Kies dan voor één van onze telefoontrainingen. Zo word jij een professionele gesprekspartner aan de telefoon.

Kies de telefoontraining die bij je past

Wanneer kies je voor de Master Klantgericht Telefoneren?

Heb je al de nodige ervaring en wil jij je nog verder verdiepen in jouw eigen gedrag in relatie tot je functie? Kies dan voor de master klantgericht telefoneren. Met behulp van de Persoonlijke Profiel Analyse (PPA) ontvang je voor de training een persoonlijk rapport. Zo krijg je inzicht in jouw inlevingsvermogen in de behoeften van jouw klanten. Je krijgt bovendien inzicht in jouw inventiviteit en probleemoplossend vermogen, hoe je omgaat met kritiek en assertiviteit en jouw communicatieve vaardigheden. Vanuit daar gaan we gericht trainen en wordt voor jou duidelijk waarom sommige taken van je functie meer energie kosten dan andere. Tijdens de training gaan we hier dieper op in. Je leert hoe je bewuster invloed uitoefent in je gesprekken.

Wil jij eerst reflecteren op je huidige handelen en je vaardigheden verder ontwikkelen? Volg dan de training klantgericht telefoneren. Deze training zorgt ervoor zorgt dat jij je basisvaardigheden verder ontwikkelt. Deze training biedt je structuur en de benodigde theoretische achtergrond. Deze telefoontraining geeft je inzichten die direct toepasbaar zijn in jouw dagelijkse praktijk. Het is de noodzakelijke basis die jou helpt met reflecteren op je huidige handelen.

Word een heldere gesprekspartner

Tegenwoordig verloopt steeds meer communicatie online, en steeds minder via de telefoon. Toch blijft telefonisch contact van groot belang voor de klantbeleving. Als aanspreekpunt van jouw organisatie is het belangrijk dat je een goede indruk achterlaat bij de klant. Een indruk waarbij de kernwaarden van je organisatie voelbaar overkomen. Wij helpen je hierbij. Leer hoe je regie houdt tijdens een telefoongesprek, zonder dat je de behoefte van de klant uit het oog verliest.

Positiever klantcontact als resultaat

Onze telefoontrainingen gaan over hoe jij een professionele en sterke gesprekspartner wordt. Je ontwikkelt en oefent alle communicatieve vaardigheden die je nodig hebt. Zo bereik jij zelfs in moeilijke gesprekken wat je wilt. Met deze kennis op zak is telefoneren comfortabeler en leuker. Dat maakt het telefonische (klant)contact automatisch positiever.

Professioneler en klantgerichter telefoneren? Volg een XL10 Telefoontraining

De telefoontrainingen van XL10 zijn bedoeld voor alle medewerkers met klantcontacten zoals supportmedewerkers, secretaresses, telefonisten en receptionisten. Onze training ontwikkelt jouw vaardigheden en zorgt voor meer structuur en effect in jouw gesprekken.

Telefoontraining op maat? Dat kan

Liever met je eigen collega’s een incompany telefoontraining volgen? Graag stellen we samen met jou een programma samen dat aansluit op de specifieke vraag en ontwikkelbehoefte van jouw team en organisatie. Dat kan al vanaf 3 personen. Kom in contact met onze adviseurs. Zij helpen je verder.

Advies nodig bij de
keuze voor een training?

Bel vrijblijvend met XL10. Samen met jou bespreken wij graag de mogelijkheden.

074 – 245 26 45

Of vul het contactformulier in

ONZE REFERENTIES