Training Verkoop Binnendienst

De training Verkoop Binnendienst

Deze tweedaagse training is geschikt voor medewerkers die met meer vertrouwen en lef commerciële gesprekken willen voeren. Hoe creëer je optimaal kansen en haal je meer rendement uit jouw gesprekken? Hoe zet je een offerte om in een order? In deze training komt het allemaal aan bod. Je krijgt meer inzicht en leert over commerciële gesprekstechnieken, koopsignalen, aankoopmotieven en het binnenhalen van orders. Zo ben jij een volwaardige en succesvolle gesprekspartner.

Investering:
€ 1.185,- exclusief BTW
Duur van de training:
2 dagen (9:30 tot 16:30 uur)
Groepsgrootte:
maximaal 8 deelnemers
Niveau:
Voor deze training is geen specifieke basiskennis vereist.

Startdata en locaties

Onze locaties: Amsterdam, Arnhem, Eindhoven, Hengelo, Rotterdam, Utrecht en Zwolle

MAAND STARTDAG 2
januari 2021 6 jan 21 jan
maart 2021 8 mrt 29 mrt
mei 2021 25 mei 17 jun

Jouw resultaten na de training Verkoop Binnendienst:

  • Je werkt actief aan verbinding en de relatie met jouw klant
  • Je hebt een klantgerichte/klantgedreven aanpak in elk contact
  • Je vraagt, luistert en vraagt door, gericht op de klantbehoefte
  • Je herkent koopsignalen beter en sluit jouw advies en verkoop hierop aan
  • Je werkt effectiever samen met de buitendienst
  • Je hebt meer structuur in je verkoopgesprekken
  • Je kunt beter omgaan met de verschillende weerstanden
  • Je haalt meer effect uit jouw commerciële gesprekken en vergroot je succes
  • Je bent sterker en overtuigender in de verkoop

Het trainingsprogramma van de training Verkoop Binnendienst

2 trainingsdagen van 9:30 uur tot 16:30 uur

Deze verkooptraining is gericht op jouw rol als medewerker binnendienst. Je leert de precieze behoefte en wensen van de klant achterhalen. Je herkent koopsignalen meteen, voorkomt bezwaren of buigt deze om naar een koopmotief. We gaan dieper in op de structuur van een verkoopgesprek en je leert hoe je jouw product of dienst op zo’n wijze presenteert dat het de best passende oplossing is.

Dit komt er tijdens de training verkoop binnendienst aan bod:

  • Actief werken aan verbinding met je klant
  • Van klantgedrevenheid naar commerciële kansen benutten
  • Verkooppsychologie – aankoopmotieven en besluitvorming
  • Structuur in je telefonische advies- en verkoopgesprekken
  • Vragen, luisteren en doorvragen – analyseren van de vraag- en klantbehoeftes
  • Opwekken van interesse – herkennen van koopsignalen
  • Adviseren en argumenteren in klantvoordelen
  • Voorkomen en wegnemen van weerstanden
  • Afsluiten van de order – diverse technieken
  • Omgaan met emoties, weerstanden en klachten
  • Omgaan met verschillende klantentypen
  • Opvolgen van offertes, leads, informatie en mailingen
  • Telefonische acquisitie / maken van bezoekafspraken
  • Cross- en up-selling
  • Effectief samenwerken met de buitendienst

Leerdoelen afgestemd op jouw situatie

Voorafgaand aan deze verkooptraining vindt altijd een intake plaats. Daarbij krijgen we inzicht in de zaken waar je tegenaan loopt en waar jij aan wilt werken. Van de trainer ontvang je tijdens de training feedback op jouw persoonlijke leerdoelen. Zo nemen we jouw dagelijkse praktijk mee in de training en sluit de training altijd aan bij jouw persoonlijke leerbehoefte.

Investering

De investering voor deze training bedraagt € 1.185,- exclusief BTW.

  • Geen verborgen kosten
  • Kleine groepen, maximaal 8 personen
  • Inclusief lunch op beide dagen
  • Ervaren en inspirerende trainers
  • 100% tevredenheidsgarantie

XL10 Care B.V. is CRKBO geregistreerd. Van BTW vrijgestelde organisaties boeken de trainingen van XL10 via XL10 Care B.V.

Deze training is ook mogelijk als maatwerk/incompany training. Meer weten over onze incompany oplossingen of een persoonlijk ontwikkeladvies op maat? Lees hier meer over onze maatwerk oplossing.

Daarom kies je voor de Training Verkoop Binnendienst

Een XL10 training is praktisch. Geen lange uitleg over theorie, maar direct aan de slag met wat jij wilt leren. Jouw praktijksituaties en vragen staan centraal in deze verkooptraining. Deze cases koppelen we kort aan relevante theorie. Vervolgens ga je oefenen met de andere deelnemers. We werken volgens een duidelijke opbouw met de cases van jou en je collega deelnemers.

  • Cases komen voort uit eigen leerdoelen
  • Training in kleine groepen van maximaal 8 deelnemers
  • 80% actief DOEN in de training
  • De theorie ondersteunt, jouw praktijk staat centraal
  • Jouw actiepunten kun je morgen direct toepassen

ONZE REFERENTIES