XL10: al bijna 40 jaar een begrip

XL10 is in 1981 opgericht door mevrouw Jos Bosch in Ootmarsum onder de merknaam JOBO. Begonnen als bureau met diverse activiteiten op het gebied van trainingen, telemarketing en marktonderzoek, is het bedrijf doorgegroeid naar een trainingsbureau actief met trainingen, coaching en assessments. Naast onze focus op de groei van onze klanten, is XL10 inmiddels een volwaardig partner voor ontwikkeling van mens en organisatie. 

Van trainingsbureau tot sparringpartner

In onze rijke historie hebben we de markt zien veranderen. Van coaching hadden ze 40 jaar geleden nog nooit gehoord. Nu vormt het een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening. In de beginjaren was er vooral veel behoefte aan specifieke open trainingen. Nu gaat het om samen succesvol zijn en er is veel meer vraag naar maatwerkoplossingen. Als het aankomt op ambitie, dan zijn we in al die jaren een echte sparringpartner geworden.

>> lees meer over onze maatwerk oplossingen

Uitbreiding dienstenpakket

Wij geloven dat het altijd beter kan en dat uit zich ook in onze eigen ontwikkeling. Niet alleen onze diensten zijn uitgebreid, maar ook ons trainings- en coachingaanbod. De markt is in de afgelopen jaren enorm veranderd en tegenwoordig is er veel meer aandacht voor gedrag en houding van de medewerker, de zogenaamde Soft Skills. Juist daarmee ga je als individu, team of organisatie het verschil maken. Dat vraagt ook om nieuwe trainingen waar  Samenwerken in vertrouwen” en “Day to Day leadership” mooie voorbeelden van zijn.

>> Bekijk ons volledige trainingsaanbod

XL10 anno 2020

De merknaam JOBO verdwijnt in 2012 en het bedrijf gaat verder onder de al reeds bestaande merknaam XL10.  XL10 staat voor excelleren, het beste uit jezelf halen. Streven naar een 10, met dezelfde kernwaarden en dezelfde missie en visie als het vroegere JOBO.

XL10 is tegenwoordig gehuisvest aan de Welbergweg 92 in Hengelo. Met ruim 25 collega’s zijn we dagelijks bezig de markt te verrassen met een frisse en inspirerende aanpak om klanten ‘echt’ verder te helpen ontwikkelen. Het bedrijf staat sinds 2015 onder leiding van ondernemer Richard Weghorst met daarnaast Kim Seyger als commercieel directeur.

Kwaliteit, hoe meet je dat?

Bij XL10 richten we ons niet alleen op de ontwikkeling bij onze klanten. We blijven ook kritisch op onze eigen dienstverlening. Daarom zijn we blij met de CEDEO-erkenning die we al enkele jaren hebben. In september 2019 ontvingen we het meest recente CEDEO rapport. Daarin scoorden we maar liefst 99,3 op een schaal van 100. Een resultaat waar we vanzelfsprekend zeer trots op zijn.

>> lees meer over onze kwaliteit en certificering

  • Persoonlijke aandacht
  • Gekwalificeerde trainers
  • 10.000+ tevreden deelnemers
  • Praktische aanpak

Voortdurend blijven ontwikkelen en reflecteren op je handelen maakt je sterker in je rol en aantrekkelijker als medewerker. Wij luisteren naar jouw persoonlijke ambities en zetten die om in meetbare doelen. Zo gaan we samen recht op het doel af en brengen die ambities in praktijk.

Een goed functionerend team vereist inzicht in eigen en elkaars kwaliteiten. Naast inzicht, is met elkaar in gesprek gaan en kritisch met elkaar meedenken van belang voor het versterken van een team. Denk buiten gestelde kaders, daag elkaar uit. Werk actief aan vertrouwen, wees eerlijk en open en bereik zo samen een nieuw niveau.

Jouw organisatie groeit wanneer jouw mensen/teams uitblinken in wat ze doen. Onze trainingen maken individuele medewerkers en teams sterker. En daarmee jouw organisatie als geheel hechter. Deze kracht straalt ook uit naar jullie klanten.