Training Klantgericht Telefoneren

De training Klantgericht Telefoneren

Hoe voer je klantgericht en professioneel een telefoongesprek? Wat is de invloed van jouw stemgebruik op jouw gesprekspartner? Hoe breng je structuur aan in een gesprek? Hoe bereik jij jouw doel in een gesprek? Hoe houd je het gesprek kort en bondig? Tijdens deze training leren we jou direct toepasbare vaardigheden zodat je nog professioneler en klantgerichter handelt. Je houdt het hoofd koel, ook als het druk is. Jij bent hét visitekaartje van je organisatie.

Investering:
€ 595,- exclusief BTW
Duur van de training:
1 dag (9:30 tot 16:30 uur)
Groepsgrootte:
maximaal 8 deelnemers
Niveau:
Geen basiskennis vereist, voor iedereen met telefonisch klantcontact

Startdata en locaties

Onze locaties: Amsterdam, Arnhem, Eindhoven, Hengelo, Rotterdam, Utrecht en Zwolle

MAAND START
maart 2020 19 mrt
april 2020 16 apr
mei 2020 19 mei
juni 2020 18 jun

Jouw resultaten na deze training

  • Je presenteert je op een klantgerichte en professionele wijze aan de telefoon
  • Je weet hoe je met stemgebruik en toonzetting jouw gesprekken gunstig kunt beïnvloeden
  • Je gesprekken hebben een duidelijke structuur
  • Je hebt en houdt de leiding in elk gesprek
  • Je kunt beter omgaan met emoties, klachten en irritaties van klanten
  • Je beschikt over de juiste vraag- en luistertechnieken
  • Je weet hoe je omgaat met lastige telefoongesprekken
  • Je kunt piekdrukte aan de telefoon beter beïnvloeden en hier sturing aan geven

Het trainingsprogramma van Klantgericht Telefoneren

1 trainingsdag van 9:30 uur tot 16:30 uur

Tijdens de training klantgericht telefoneren oefen je vaardigheden als luisteren, vragen en doorvragen. Je krijgt inzicht in telefoonetiquette en klantgerichtheid, zodat je weet hoe je gastvrij en professioneel handelt. Kortom, je leert alles wat er nodig is voor professioneel en klantgericht contact met klanten.

  • Persoonlijke presentatie (aan de telefoon)
  • Klantgericht en professioneel gedrag
  • Stemgebruik – invloed van intonatie, snelheid, volume en articulatie
  • Analyse van de vraag en situatie van jouw klant
  • Vraag-, doorvraag en luistertechnieken
  • Aannemen van boodschappen
  • Structuur aanbrengen in je gesprekken
  • De leiding hebben, houden en waar nodig terugnemen
  • Het hoofd koel houden bij piekdrukte – in de wacht en doorverbinden
  • Omgaan met emoties – klachten, irritatie, etc.
  • Feedback geven aan collega’s – terugbeldiscipline en melden van afwezigheid

Leerdoelen afgestemd op jouw situatie

Voorafgaand aan deze telefoontraining vindt altijd een intake plaats. Daarbij krijgen we inzicht in waar je tegenaan loopt en waar jij aan wilt werken. Ook geef je hierbij aan welke praktijksituaties jij als lastig ervaart. Van de trainer ontvang je tijdens de training feedback op jouw persoonlijke leerdoelen. Zo nemen we jouw dagelijkse praktijk mee in de training. Op deze manier sluit de training altijd aan bij jouw persoonlijke leerbehoefte.

Investering

De investering voor deze training bedraagt € 595,- exclusief BTW

  • Geen verborgen kosten
  • Kleine groepen, maximaal 8 personen
  • Inclusief lunch
  • Ervaren en inspirerende trainers
  • 100% tevredenheidsgarantie

XL10 Care B.V. is CRKBO geregistreerd. Van BTW vrijgestelde organisaties boeken de trainingen van XL10 via XL10 Care B.V.

Deze training is ook mogelijk als maatwerk/incompany training. Meer weten over onze incompany oplossingen of een persoonlijk ontwikkeladvies op maat? Lees hier meer over onze maatwerk oplossing.

Daarom kies je voor de Training Klantgericht Telefoneren

Een XL10 training is praktisch. Geen lange uitleg over theorie maar direct aan de slag met wat jij wilt leren. Jouw praktijksituaties en vragen staan centraal in deze telefoontraining. Uiteraard koppelen we deze aan relevante theorie en geven we tips zodat jij je vaardigheden ontwikkelt en nog beter in staat bent om in verschillende situaties op klantgerichte wijze te communiceren aan de telefoon.

  • Cases komen voort uit eigen leerdoelen
  • Training in kleine groepen van maximaal 8 deelnemers
  • 80% actief DOEN in de training
  • De theorie ondersteunt, jouw praktijk staat centraal
  • Jouw actiepunten kun je morgen direct toepassen

ONZE REFERENTIES

De training sluit naadloos aan op: