Case: Heuver Tyrewholesale – maatwerk telefoontraining

Heuver is een van Europa’s grootste bandenspecialisten. Verregaande service is al sinds de oprichting, meer dan 50 jaar geleden, een belangrijk uitgangspunt binnen dit familiebedrijf. Sterker nog, ze willen de meest klantgerichte bandengroothandel zijn. Uniformiteit en herkenkenbaarheid zijn dan ook belangrijke speerpunten voor Heuver.

“We hechten veel waarde aan herkenbaarheid en uniformiteit in de gesprekken die onze medewerkers met klanten voeren. Daarom waren we op zoek naar een maatwerk telefoontraining, die naast gesprektechnieken, onze mensen ook leert hoe je deze uniformiteit creëert.”

Hetty van Putten
HR Adviseur opleidingen

Focus op persoonlijke groei en ontwikkeling

Als werkgever van meer dan 200 werknemers vindt Heuver persoonlijke groei en ontwikkeling binnen hun organisatie van groot belang. Ze faciliteren daarom voortdurend scholing, opleidingen en cursussen voor hun medewerkers. Dit kunnen zowel vakinhoudelijke als algemene cursussen zijn.

“Wij vinden het mooi om te zien hoe training en opleiding binnen onze organisatie zich terugvertaald in gemotiveerde en kundige medewerkers. Dat resulteert weer in een betere dienstverlening. Wij zijn ervan overtuigd dat training ons een beter bedrijf maakt.”

Klik met de trainer is minstens zo belangrijk

Heuver zocht bewust naar een betrouwbare trainingspartner die past bij de cultuur van het bedrijf. Van oudsher zijn er altijd al goede banden met XL10. Vandaar dat ook deze ontwikkelvraag aan XL10 werd gesteld. Na meerdere gesprekken met de trainer werd er een maatwerk telefoontraining samengesteld.

“We vinden het belangrijk om met een gerenommeerde partij te werken en kwaliteit staat bij ons altijd bovenaan. We wilden een training op maat gemaakt. Zeker niet onbelangrijk daarbij was dat wij als organisatie een klik met de trainer moeten hebben, en die was er in de persoon van René Velthuis!”

“Samen met Rene hebben wij onze wensen besproken. Het resultaat was een duidelijk script gericht op onze organisatie, echt maatwerk!”

Meer uniformiteit en herkenbaarheid door training

De aanpak van Rene was vooral praktijkgericht. Daarom was er tijdens de training ook veel ruimte voor de dagelijkse praktijk van de medewerkers van Heuver. Dat maakte dat de deelnemers zo enthousiast reageerden op de training. We hebben vooral ingezet op direct toepasbare vaardigheden zonder daarbij de corporate doelstellingen van Heuver uit het oog te verliezen.

“Deze training heeft er absoluut toe geleid dat de uniformiteit en gesprekstechnieken zijn verbeterd. Rene is er in geslaagd om de deelnemers veel te laten leren door hen vooral zelf tot inzicht laten komen. In het najaar gaan we hier met René zeker een vervolg aan geven met een training voor onze accountmanagers.”

Advies nodig bij de
keuze voor een training?

Bel vrijblijvend met XL10. Samen met jou bespreken we graag jullie ambities.

ONZE REFERENTIES