Actueel

Richard Weghorst
xl10
XL10 ontvangt opnieuw CEDEO-erkenning!

Afgelopen week ontvingen wij namens Cedeo de resultaten van hun meest recente klanttevredenheidsonderzoek. Maar liefst 99,3 % van onze klanten is tevreden tot zeer tevreden over onze dienstverlening. Met deze score mogen we ons ook de komende twee jaar een Cedeo-erkend...

Lees meer

Judith Ros
teambuilding
XL10 in ontwikkeling – nieuwe training Samenwerken in vertrouwen

Wij volgden eerst zelf de training die wij binnenkort gaan aanbieden. Als trainingsbureau zijn wij ons als geen ander bewust van het belang van continue groei en ontwikkeling. In deze tijd van verandering, willen wij voorop blijven lopen en onze...

Lees meer

Judith Ros
pesten
Pesten op de werkvloer

Wij horen de laatste tijd tijdens trainingen ‘Omgaan met Agressie’, steeds vaker de vraag van deelnemers: werkt deze methode ook op mijn collega’s? Bij doorvragen blijkt dan dat zij zich gepest voelen door collega’s en hier met niemand over kunnen...

Lees meer

Judith Ros
omgaan met agressie
Agressiehantering voor publieke handhavers

Een agressieve situatie; waar begin ik? “De maatschappij verhardt.” Dat horen we de laatste tijd steeds vaker, ook tijdens onze agressietrainingen. Met name mensen met een publieke functie, zoals hulpdiensten en boa’s (Buitengewoon Opsporingsambtenaren die de politie helpen om de...

Lees meer

Femke Aangeenbrug
omgaan met agressie
Agressietraining: Just do it!

Omgaan met agressie: de XL10 aanpak Als het op trainen en ontwikkelen aankomt, geloven we bij XL10 in de praktische aanpak. Natuurlijk is het nodig om met deelnemers de theorie door te nemen, maar het gezegde “practice makes perfect” ofwel...

Lees meer

Femke Aangeenbrug
agressiehantering
Klantcase: training omgaan met agressie

Werkgevers zijn op grond van de Arbowet verplicht om hun personeel te beschermen tegen agressie op het werk. In dat kader én vanuit goed werkgeverschap vroeg D&B The Facility Group XL10 om advies. In de training ‘Omgaan met agressie’ lag de focus op bewustwording...

Lees meer

Judith Ros
lastige klanten
Uw team: het visitekaartje van uw organisatie

KLANTVRIENDELIJK BLIJVEN, ZELFS ALS DE KLANT ONVRIENDELIJK IS Uw medewerkers of collega’s zijn meer dan mensen die een betaalde taak uitvoeren. Ze zijn het visitekaartje en verantwoordelijk voor het directe contact tussen de klant en uw bedrijf. Daardoor zijn zij...

Lees meer

Judith Ros
verkopen
Klantgerichtheid, hoe zit dat ook alweer?

Wat een goede klantenservice is, bepaalt de klant in uiteindelijk natuurlijk zelf. Wat de ene klant als zeer storend ervaart, kan de andere klant niets schelen. En wat de ene gelukkig maakt, is de ander onverschillig.Er zijn een aantal stelregels waar je...

Lees meer

Judith Ros
leiderschap
10 tips voor het geven van feedback

Een goede medewerker kan collega’s complimenteren met goede ideeën en mooie prestaties, maar een goede medewerker moet een collega ook tactvol en opbouwend kunnen vertellen wanneer een idee of een prestatie niet goed is. Hoe geef je op een goede...

Lees meer

Femke Aangeenbrug
effectieve communicatie
Leren om effectief te communiceren

Effectief communiceren kun je leren Boosheid, frustratie, onbegrip of emotie; iedereen heeft er wel eens mee te maken op de werkvloer. Gaan er dingen verkeerd door miscommunicatie? Ben je van nature heel direct en schrikt dat collega’s af? Vind je...

Lees meer

Judith Ros
communicatie
Wat zegt non-verbale communicatie?

In een gesprek gaat de aandacht meestal uit naar het verbale gedeelte: dat wat iemand zegt. We besteden doorgaans veel minder aandacht aan de non-verbale communicatie en de betekenis daarvan. Onderzoek uit de Verenigde Staten heeft aangetoond dat maar een klein...

Lees meer

Judith Ros
salestraining
Sales – Geen praatsessie maar actie!

Trainingen worden vaak gezien als algemene praatsessies. Een zaal vol met stoelen en een spreker die zijn zegje doet. Maar niets is minder waar, het on the job trainen werkt vaak zoveel effectiever. Meteen in actie met de medewerkers om gezamenlijk bezig...

Lees meer

Judith Ros
plaatsonafhankelijk leren
Werken en leren: anytime, anywhere

Werkgevers stellen medewerkers in toenemende mate in staat om ‘anytime’ en ‘anywhere’ hun werkzaamheden te verrichten. Deze trend zien wij ook terug in opleidingsland. Er komt steeds meer vraag naar vormen van leren die just-in-time kunnen worden aangeboden. De huidige...

Lees meer

Judith Ros
communiceren
Richtlijnen voor een heldere communicatie

Er zijn een aantal taboes in de communicatie die je in je achterhoofd moet houden wanneer je communiceert. Om het resultaat van je gesprekken te verbeteren, is een positieve en geloofwaardige opbouw van jouw verhaal noodzakelijk. Vermijd daarom de onder­staande...

Lees meer

Judith Ros
communiceren
De verschillende fasen van effectieve communicatie

Tijdens de training effectief communiceren en de master effectief communiceren komen ook de verschillende fasen van effectieve communicatie aan bod. Als je jouw communicatie wilt verbeteren is het namelijk van belang dat je de verschillende fasen kent. Effectieve communicatie vindt...

Lees meer

Advies nodig bij de
keuze voor een training?

Bel vrijblijvend met XL10. Samen met jou bespreken we graag jullie ambities.

ONZE REFERENTIES