Klachten op de juiste manier afhandelen is service, en service betekent klanten maken en klanten houden. Op een goede manier een klacht verwerken is een “kans voor ieder bedrijf” om extra tevreden klanten te krijgen.Vijf argumenten voor een goede klachtenafhandeling:...
In een gesprek worden niet alleen mededelingen gedaan. Vaak is het slimmer om met de juiste vragen te sturen naar jouw doel. Het kan voorkomen dat de boodschap niet duidelijk genoeg is. Alle vragen kunnen worden gebruikt voor het realiseren...
Als het gaat om telefonische communicatie is er nog steeds sprake van een boodschap, een zender en een ontvanger. Echter wanneer je in de onderstaande figuur kijkt, zie je dat er alleen sprake is van het kanaal horen en dat...
Een terugblik op een succesvol seminar XL10 kijkt terug op een zeer geslaagd seminar. Wij hebben meer dan 60 klanten getrakteerd op een portie kennis en inspiratie! Afgelopen vrijdag heeft dr. Marco de Witte een inspirerende sessie verzorgd rondom het...
Goed luisteren is een essentieel onderdeel in de communicatie tussen personen. Niet voor niets dat we daar in onze communicatietrainingen ook aandacht aan besteden. Maar wanneer luister je nu echt goed? En is dat iets dat je kunt leren? Wij...
Boosheid, frustratie, onbegrip of emotie; iedereen heeft er wel eens mee te maken op de werkvloer. Gaan er dingen verkeerd door miscommunicatie? Ben je van nature heel direct en schrikt dat collega’s af? Vind je het lastig om de lead...
Ten tijde van crisis kun je twee dingen doen. Je kan afwachten, inkrimpen, en hopen dat de economie weer aantrekt. Je kan het tij ook aanpakken, een gok wagen om zo sterker uit de crisis te komen. Dat tweede deed...
STEEDS MEER BEDRIJVEN SCHRAPPEN DE BEOORDELINGSGESPREKKEN Laatst vernam ik dat een bedrijf besloten had om de beoordelingsgesprekken te schrappen en alleen nog het verslag van de beoordeling aan de medewerkers op te sturen. Bij akkoord hoefde de medewerker enkel nog...
XL10 Training|Opleiding is sinds begin 2014 een erkende opleider voor de Sales Management Association (SMA). De SMA accrediteert opleidingsprogramma’s die specifiek toegepast zijn op het vakgebied Sales. XL10 is door de SMA door middel van een audit geaccrediteerd voor SMA-B – het...