Actueel


De verschillende fasen van effectieve communicatie

Tijdens de training effectief communiceren komen ook de verschillende fasen van effectieve communicatie aan bod. Als je jouw communicatie wilt verbeteren is het namelijk van belang dat je de verschillende fasen kent. Effectieve communicatie vindt fasegewijs plaats. Om effectiever te...

Lees meer

10 basisregels voor effectieve communicatie

Communicatie is voor de meeste mensen vanzelfsprekend. Maar jouw communicatie is niet vanzelfsprekend effectief. Tijdens onze communicatietrainingen komt dit vaak aan bod. Wil je echt succescol zijn in jouw communicatie met anderen? Hou je dan aan deze 10 basisregels voor...

Lees meer

De muur der communicatie

Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat de boodschap die jij overbrengt op jouw gesprekspartner ook zo overkomt als je verwacht. Misschien heb je al wel eens gehoord van de muur der communicatie. Drie veel voorkomende vergissingen in de communicatie...

Lees meer

Wat is communicatie?

We krijgen deze vraag vaak tijdens onze communicatietrainingen. Immers, als jij je communicatie wilt verbeteren is het handig dat je de basisprincipes van communicatie kent. Communicatie omschrijven we als volgt: “Een proces waarbij iemand informatie overdraagt aan een ander”Een communicatieproces...

Lees meer

Effectieve klachtenbehandeling: zo ga je om met klachten van klanten

Klachten op de juiste manier afhandelen is service, en service betekent klanten maken en klanten houden. Op een goede manier een klacht verwerken is een “kans voor ieder bedrijf” om extra tevreden klanten te krijgen.Vijf argumenten voor een goede klachtenafhandeling:...

Lees meer

De kunst van het vragen stellen

In een gesprek worden niet alleen mededelingen gedaan. Vaak is het slimmer om met de juiste vragen te sturen naar jouw doel. Het kan voorkomen dat de boodschap niet duidelijk genoeg is. Alle vragen kunnen worden gebruikt voor het realiseren...

Lees meer

Telefonische communicatie

Als het gaat om telefonische communicatie is er nog steeds sprake van een boodschap, een zender en een ontvanger. Echter wanneer je in de onderstaande figuur kijkt, zie je dat er alleen sprake is van het kanaal horen en dat...

Lees meer

Veranderen en de rol van emoties

Een terugblik op een succesvol seminar XL10 kijkt terug op een zeer geslaagd seminar. Wij hebben meer dan 60 klanten getrakteerd op een portie kennis en inspiratie! Afgelopen vrijdag heeft dr. Marco de Witte een inspirerende sessie verzorgd rondom het...

Lees meer

8 tips voor goed luisteren

Goed luisteren is een essentieel onderdeel in de communicatie tussen personen. Niet voor niets dat we daar in onze communicatietrainingen ook aandacht aan besteden. Maar wanneer luister je nu echt goed? En is dat iets dat je kunt leren? Wij...

Lees meer

Effectief communiceren kun je leren

Boosheid, frustratie, onbegrip of emotie; iedereen heeft er wel eens mee te maken op de werkvloer. Gaan er dingen verkeerd door miscommunicatie? Ben je van nature heel direct en schrikt dat collega’s af? Vind je het lastig om de lead...

Lees meer

Klantgerichtheid – Met visie de crisis aanpakken

Ten tijde van crisis kun je twee dingen doen. Je kan afwachten, inkrimpen, en hopen dat de economie weer aantrekt. Je kan het tij ook aanpakken, een gok wagen om zo sterker uit de crisis te komen. Dat tweede deed...

Lees meer

Functioneringsgesprekken 3.0

STEEDS MEER BEDRIJVEN SCHRAPPEN DE BEOORDELINGSGESPREKKEN Laatst vernam ik dat een bedrijf besloten had om de beoordelingsgesprekken te schrappen en alleen nog het verslag van de beoordeling aan de medewerkers op te sturen. Bij akkoord hoefde de medewerker enkel nog...

Lees meer

XL10 leert FIAT het nieuwe sales denken

XL10 Training|Opleiding is sinds begin 2014 een erkende opleider voor de Sales Management Association (SMA). De SMA accrediteert opleidingsprogramma’s die specifiek toegepast zijn op het vakgebied Sales.  XL10 is door de SMA door middel van een audit geaccrediteerd voor SMA-B – het...

Lees meer

Advies nodig bij de
keuze voor een training?

Bel vrijblijvend met XL10. Samen met jou bespreken we graag jullie ambities.

Alco CTA

ONZE REFERENTIES