Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat de boodschap die jij overbrengt op jouw gesprekspartner ook zo overkomt als je verwacht. Misschien heb je al wel eens gehoord van de muur der communicatie.
Drie veel voorkomende vergissingen in de communicatie
- We nemen vaak te gemakkelijk aan dat de ander werkelijk hoort wat we zeggen
- We nemen ook gemakkelijk aan dat de ander direct begrijpt wat wij bedoelen
- We nemen aan dat de ander accepteert wat we zeggen en het met ons eens is
Om een klant of prospect goed te adviseren, moeten we zijn wensen, problemen, koopsignalen en bezwaren opsporen, beluisteren en interpreteren zoals uw klant ze werkelijk heeft bedoeld.
Om dit in de praktijk te bereiken, dient je alle COMMUNICATIEMUREN te doorbreken. Dit is uitsluitend mogelijk indien je de juiste vraag- en luistertechnieken beheerst en in staat bent zich te verplaatsen in het kennis- en begripsniveau van de klant.
Tijdens onze communicatietrainingen gaan we dieper in op het doorbreken van communicatiemuren.