Training Klantgericht Telefoneren

Leer direct toepasbare vaardigheden, zodat je professioneler en klantgerichter handelt aan de telefoon.

  • Leer bijdragen aan een positieve klantbeleving
  • Ontdek wat de invloed is van jouw stemgebruik op je gesprekspartner
  • Wees je meer bewust van de beleving bij de klant met jou als het eerste aanspreekpunt

Vanaf prijs:
595,- excl. BTW

Soort training
Open training
Duur
1 dag
Investering
595,- excl. BTW
Locatie
Hengelo & Utrecht

Startdata en locaties

Onze locaties: Amsterdam, Arnhem, Doetinchem, Eindhoven, Hengelo, Rotterdam, Utrecht en Zwolle

MAAND STARTLOCATIE
april 2024 23 apr Hengelo
mei 2024 30 mei Hengelo en Utrecht
oktober 2024 10 okt Hengelo, Utrecht en Doetinchem
december 2024 3 dec Hengelo, Utrecht en Doetinchem

Klantgericht telefoneren

Heb je soms het gevoel dat je telefoongesprekken met klanten een beetje chaotisch zijn? Of dat lastige klanten je van je stuk brengen? Misschien raak je zelfs een beetje gestrest van de drukte aan de telefoon. Dat hoeft niet zo te zijn. Met de juiste technieken en een beetje oefening, zet je elk telefoongesprek naar je hand. Wil je de baas worden over elk telefoongesprek en je klanttevredenheid naar een hoger niveau tillen? Volg dan onze training klantgericht telefoneren.

Dit ga je leren tijdens de training

Tijdens de training klantgericht telefoneren oefen je vaardigheden als luisteren, vragen en doorvragen. Je krijgt meer inzicht in telefoonetiquette en klantgerichtheid. Zo weet je hoe je gastvrij en professioneel handelt. Kortom, je leert alles wat er nodig is voor professioneel en klantgericht contact met klanten.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Aannemen van boodschappen
  • Klantgericht en professioneel gedrag
  • Vraag-, doorvraag en luistertechnieken
  • Structuur aanbrengen in je gesprekken
  • Persoonlijke presentatie (aan de telefoon)
  • Omgaan met emoties – klachten, irritatie, etc.
  • Analyse van de vraag en situatie van jouw klant
  • De leiding hebben, houden en waar nodig terugnemen
  • Stemgebruik – invloed van intonatie, snelheid, volume en articulatie
  • Het hoofd koel houden bij piekdrukte – in de wacht en doorverbinden
  • Feedback geven aan collega’s – terugbeldiscipline en melden van afwezigheid

Resultaten na de training

  • Je hebt en houdt de leiding in elk gesprek
  • Je gesprekken hebben een duidelijke structuur
  • Je beschikt over de juiste vraag- en luistertechnieken
  • Je weet hoe je omgaat met lastige telefoongesprekken
  • Je kunt beter omgaan met emoties, klachten en irritaties van klanten
  • Je presenteert je op een klantgerichte en professionele wijze aan de telefoon
  • Je kunt piekdrukte aan de telefoon beter beïnvloeden en hier sturing aan geven
  • Je weet hoe je met stemgebruik en toonzetting jouw gesprekken gunstig kunt beïnvloeden

Investering voor deze training

De investering voor deze training bedraagt € 595,- exclusief BTW

  • Geen verborgen kosten
  • Kleine groepen, maximaal 8 personen
  • Inclusief lunch
  • Ervaren en inspirerende trainers
  • 100% tevredenheidsgarantie

XL10 Care B.V. is CRKBO geregistreerd. Van BTW vrijgestelde organisaties boeken de trainingen van XL10 via XL10 Care B.V.

Deze training is ook mogelijk als maatwerk/incompany training.

Voor wie is deze training

Voor iedereen die vanuit zijn of haar functie regelmatig telefonisch klantcontact heeft.

De training sluit naadloos aan op:

Verder ontwikkelen na deze training?