CEDEO-ERKENNING


Wat houdt CEDEO-erkenning in

In Nederland zijn meer dan 8.500 commerciële opleidingsinstituten die maatwerk- en open trainingen en opleidingen aanbieden. Om HR en andere opleidingsverantwoordelijken een helderbeeld te geven welke van deze opleidingsinstituten kwaliteit bieden is het CEDEO keurmerk ontwikkeld. CEDEO voert klanttevredenheidsonderzoeken uit onder inkopers van deze commerciële opleidingsinstituten. Op dit moment zijn er 800 intituten opgenomen in het CEDEO-bestand op basis van marktwaardering.

CEDEO criteria

Om als opleidingsinstituut in aanmerking te komen voor een CEDEO-erkenning zijn er duidelijke kwantitatieve en kwalitatieve criteria.

Kwantitatieve criteria zijn vooral bedoelt om bestaansrecht van de organisatie te waarborgen.

De organisatie:

  • heeft meer dan vijf opdrachtgevers
  • is reeds drie jaar actief
  • heeft een minimum jaaromzet van €250.000,-

Kwalitatieve criteria:

  • de organisatie moet aantonen op welke wijze zei het aanbod ontwikkelt
  • de organisatie heeft op bedrijfsgerichte wijze positieve resultaten geboekt (dit wordt gevalideerd tijdens het klanttevredenheidsonderzoek)
    • de organisatie bedrijfsgericht handelen.

Methode CEDEO klanttevredenheidsonderzoek

Het klanttevredenheidsonderzoek wordt uitgevoerd onder deelnemers, opleidingsfunctionarissen en/of opdrachtgevers. Met gerichte vragen wordt de kwaliteit van het opleidingsinstituut vastgesteld.
Voor erkenning dient tenminste 80% van de ondervraagde tevreden tot zeer tevreden te zijn. De CEDEO-erkenning heeft een geldigheid van twee jaar na afgifte.

Klanttevredenheidsonderzoek XL10

In totaal zijn er 10 referenten geïnterviewd tijdens het klanttevredenheidsonderzoek voor XL10.

Voortdurend blijven ontwikkelen en reflecteren op je handelen maakt je sterker in je rol en aantrekkelijker als medewerker. Wij luisteren naar jouw persoonlijke ambities en zetten die om in meetbare doelen. Zo gaan we samen recht op het doel af en brengen die ambities in praktijk.

Een goed functionerend team vereist inzicht in eigen en elkaars kwaliteiten. Naast inzicht, is met elkaar in gesprek gaan en kritisch met elkaar meedenken van belang voor het versterken van een team. Denk buiten gestelde kaders, daag elkaar uit. Werk actief aan vertrouwen, wees eerlijk en open en bereik zo samen een nieuw niveau.

Jouw organisatie groeit wanneer jouw mensen/teams uitblinken in wat ze doen. Onze trainingen maken individuele medewerkers en teams sterker. En daarmee jouw organisatie als geheel hechter. Deze kracht straalt ook uit naar jullie klanten.


Advies nodig bij de keuze voor een training?

Bel vrijblijvend met Mike. Samen met jou bespreekt hij graag jullie ambities.

Alco CTA