CEDEO-ERKENNING
Wat houdt CEDEO-erkenning in
In Nederland zijn meer dan 8.500 commerciële opleidingsinstituten die maatwerk- en open trainingen en opleidingen aanbieden. Om HR en andere opleidingsverantwoordelijken een helderbeeld te geven welke van deze opleidingsinstituten kwaliteit bieden is het CEDEO keurmerk ontwikkeld. CEDEO voert klanttevredenheidsonderzoeken uit onder inkopers van deze commerciële opleidingsinstituten. Op dit moment zijn er 800 intituten opgenomen in het CEDEO-bestand op basis van marktwaardering.
CEDEO criteria
Om als opleidingsinstituut in aanmerking te komen voor een CEDEO-erkenning zijn er duidelijke kwantitatieve en kwalitatieve criteria.
Kwantitatieve criteria zijn vooral bedoelt om bestaansrecht van de organisatie te waarborgen.
De organisatie:
- heeft meer dan vijf opdrachtgevers
- is reeds drie jaar actief
- heeft een minimum jaaromzet van €250.000,-
Kwalitatieve criteria:
- de organisatie moet aantonen op welke wijze zei het aanbod ontwikkelt
- de organisatie heeft op bedrijfsgerichte wijze positieve resultaten geboekt (dit wordt gevalideerd tijdens het klanttevredenheidsonderzoek)
- de organisatie bedrijfsgericht handelen.
Methode CEDEO klanttevredenheidsonderzoek
Het klanttevredenheidsonderzoek wordt uitgevoerd onder deelnemers, opleidingsfunctionarissen en/of opdrachtgevers. Met gerichte vragen wordt de kwaliteit van het opleidingsinstituut vastgesteld.
Voor erkenning dient tenminste 80% van de ondervraagde tevreden tot zeer tevreden te zijn. De CEDEO-erkenning heeft een geldigheid van twee jaar na afgifte.
Klanttevredenheidsonderzoek XL10