Home > Actueel > Maatregelen in verband met het Coronavirus
Maatregelen in verband met het Coronavirus
Update 12 november 2021
Onze trainingen en coachsessies gaan gewoon door!
Op 12 november heeft het kabinet een aantal extra maatregelen genomen om het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames te laten dalen. Het gaat helaas niet goed en de groei waarin Covid19 nu om zich heen grijpt vraagt om aanvullende maatregelen. Met respect kijken wij naar de beleidsmakers en alle mensen in de zorg (petje af) hierin en hopen dat het weer snel de goede kant op gaat.
Op basis van de nieuwe maatregelen kunnen onze trainingen- en coachsessies gewoon doorgang vinden. Desalniettemin willen we de veiligheid en gezondheid van onze klanten en onze mensen optimaal borgen en hebben wij als XL10 gemeend een aantal aanscherpingen in onze maatregelen te nemen.
Maatregelen die we volgens de regels niet altijd hoeven te nemen maar die wel goed voelen.
Wij gaan vanaf 13 november iedereen vragen om
- Bij alle locaties van XL10 een mondkapje te dragen bij binnenkomst en alle loopbewegingen. Uiteraard kan het mondkapje af als we gaan zitten.
- Op alle horecalocaties voor onze open inschrijvingen wordt een QR code gevraagd met een ID bewijs, het verzoek om deze ten allen tijde te tonen op verzoek van de locatie.
- We gaan erop toezien dat we minimaal 1,5 meter afstand van elkaar gaan houden en hebben voor alle locaties gevraagd om grote en geventileerde ruimtes hetgeen ook gelukt is
Voor degene die over onze Corona maatregelen vragen of opmerkingen hebben dan staan we u uiteraard graag te woord. En zoals u van ons gewend bent, we doen alles in overleg, ook als de meningen anders zijn.
Blijf gezond en veilig
Team XL10
Update 18 maart 2021
Uiteraard houden we ons wel aan de richtlijnen van het RIVM en de Nederlandse overheid. Met elkaar zijn we verantwoordelijk, daarom wijzen we jou nogmaals op de maatregelen.
Bij XL10 doen we dat op de volgende manier:
- Veiligheid en gezondheid staan voorop. Dat betekent dat wij binnen XL10 de veiligheidsregels waarborgen voor zowel onze medewerkers als onze deelnemers/ klanten.
- We houden ons aan de richtlijnen van het RIVM, dat betekent: we houden 1,5 meter afstand, we volgen de looproutes, we desinfecteren, zorgen voor schone ruimtes, we niezen in de elleboog en bij verkoudheidsklachten pakken we onze verantwoordelijkheid en blijven we thuis.
- XL10 werkt in kleine groepen, dit omdat we dan de beste resultaten behalen en het leereffect groot is. Daarnaast helpt het ons ook de veiligheid van de deelnemers beter te realiseren.
- In een besloten ruimte kunnen (groeps)trainingen en coach bijeenkomsten, met inachtneming van de geldende corona maatregelen, op een veilige wijze doorgaan.
- Indien fysiek trainen niet haalbaar is, bieden we de mogelijkheid de training online te laten plaatsvinden. Op deze wijze kunnen we blijven ondersteunen in de ontwikkeling van jouw medewerkers.
Advies nodig bij de
keuze voor een training?
Bel vrijblijvend met XL10. Samen met jou bespreken we graag jullie ambities.

ONZE REFERENTIES
"XL10 heeft ons o.a. geholpen met een leiderschapsprogramma en ontwikkeltraject. Onze medewerkers hebben handvatten gekregen waarmee ze hun rol beter vervullen en zaken bespreekbaar maken. Ze kunnen nu op een verbindende wijze coachen, met nadruk op verantwoordelijkheid, eigenaarschap en samenwerking."
"Onze vraag was een op maat gemaakte klantgerichtheidstraining voor onze medewerkers. XL10 luisterde aandachtig naar onze behoeften en kwam met een maatwerk programma dat perfect aansloot bij onze organisatie.
De training was een succes en we horen positieve geluiden. Onze medewerkers hebben geleerd effectief te communiceren en om te gaan met het geven en ontvangen van feedback."
"Ons team is nu sterker, met een nieuwe teamleider die de trainingen volledig omarmd heeft. We zijn hechter en opener geworden, met duidelijkere communicatie en een beter inzicht in onze verantwoordelijkheden."
"Onze vraag aan XL10 ging over een telefonie- en kwaliteitstraining en het bieden van service met een glimlach. We zochten hiervoor een maatwerk training met specifieke klantoplossingen voor ons bedrijf. Het resultaat is een betere klantenbinding , waardoor klanten ambassadeur zijn geworden."
“In de gesprekken met XL10 voelden Richard en Bjørna snel aan wat er speelde. In een gesprek van slechts een uur werden al veel pijnpunten blootgelegd. Er was direct vertrouwen vanuit ons naar XL10. Ze wilden echt met ons samenwerken en mede daarom hebben we XL10 gevraagd om een meerjarenplan op te stellen.”
“We hebben bewust gekozen voor XL10 omdat ze behalve standaard trainingen ook maatwerk bieden. Daarmee bieden ze ons voldoende flexibiliteit om onze collega’s verschillende trainingen aan te bieden. XL10 heeft met deze eerste training voor Pure Energie gezorgd voor een degelijke basis binnen onze commerciële teams. Het is nu aan ons de taak om dit verder intern op te pakken.”
>> lees meer over deze referentie
" De duidelijke communicatie vanuit XL10 gaf voor ons de doorslag. Het was helder en duidelijk. We wisten precies wanneer ze kwamen en wat ze gingen trainen. De training had een zeer goede afwisseling tussen theorie en praktijk. Daardoor konden onze mensen de aandacht er goed bijhouden.”
“We vinden het belangrijk om met een gerenommeerde partij te werken en kwaliteit staat bij ons altijd bovenaan. We wilden een training op maat gemaakt. Zeker niet onbelangrijk daarbij was dat wij als organisatie een klik met de trainer moeten hebben, en die was er in de persoon van René Velthuis!”
“We hebben met deze training onze monteurs naar een hoger level getild, hierdoor staan ze nu meer zelfverzekerd de klanten te woord. De opleiding van trainer René werd goed opgepakt door de monteurs. Mede door zijn laagdrempeligheid, af en toe een grapje en grolletje maar altijd doeltreffend. De monteurs waren nadien zeer positief over de training én René uiteraard.”
>> lees meer over deze referentie
“De doorslag voor XL10 gaf vooral de praktische kant van de training en het feit dat een lokale trainer de sessie verzorgde. Hierdoor kon de trainer zich goed verplaatsen in de situatie en cultuur binnen ons bedrijf met als gevolg dat er tussen trainer en cursist een betere informatieoverdracht plaatsvond.
Commercieel Manager ACtronics
>> lees meer over deze maatwerk training
“Als je wilt veranderen is het zeer belangrijk dat je een goede match hebt tussen je medewerkers en de trainer. Is deze klik er niet, dan gaan ze elkaar ergens onderweg verliezen. Bij XL10 heeft de klik met de trainer juist de doorslag gegeven om uiteindelijk voor hen te kiezen.”
>> lees meer over deze referentie
“XL10 heeft voor ons een maatwerk teamtraining georganiseerd met als doel om verschillende teams optimaler te laten samenwerken. We kunnen maar één ding concluderen: mission accomplished! In 6 maanden tijd zijn alle teamleden gecoacht en staat er nu een veel sterker team dan voorheen. Men wil groeien en andere collega’s helpen. Daarmee heeft XL10 onze verwachtingen overtroffen.”
>> lees meer over deze referentie
"De Persoonlijke Profiel Analyse heeft me de handvatten gegeven hoe ik verder kan met mezelf. Ik was blij verrast met de nieuwe inzichten die ik dankzij de persoonlijke coaching heb gekregen."