Sterker in je gesprekken, duidelijker in je boodschap
Communicatie
Training Effectief Communiceren
- Ontdek wat het effect is van jouw communicatie op anderen
- Reflecteer en word je bewust van je huidige wijze van communiceren
- Je gesprekken lopen soepeler en je bereikt je doel in het gesprek beter
Training Klantgericht Telefoneren
- Leer bijdragen aan een positieve klantbeleving
- Ontdek wat de invloed is van jouw stemgebruik op je gesprekspartner
- Wees je meer bewust van de beleving bij de klant met jou als het eerste aanspreekpunt
Feedback geven en ontvangen
- Je werkt constructiever samen
- Je kunt op een prettige wijze feedback geven
- Je ervaart niet langer weerstand maar omarmt feedback
Training Effectief Beïnvloeden
- Ervaar de zes beïnvloedingsstrategieën van Cialdini.
- Leer hoe jij in elke situatie kunt inschatten waar jij invloed op hebt.
- Krijg meer invloed op jouw collega’s en klanten
Overtuigend Presenteren
- Presenteer met meer overtuiging en zelfvertrouwen
- Wek directe interesse op en creëer meer betrokkenheid bij je publiek
- Leer hoe je de ander meeneemt in je verhaal
Klantgericht Communiceren
- Leer hoe je verbinding maakt met jouw klant
- Ervaar het belang van ‘doen wat je zegt en zeg wat je doet’.
- Leer op klantgerichte en professionele wijze communiceren
Omgaan met Weerstand
- Leer hoe je verbinding maakt met jouw klant
- Ervaar het belang van ‘doen wat je zegt en zeg wat je doet’.
- Leer op klantgerichte en professionele wijze communiceren.
Assertiviteitstraining
- Leer beter voor jezelf opkomen
- Presenteer jezelf met meer zelfvertrouwen
- Ontdek hoe jij jezelf sterker voelt in contact met anderen
Onze Communicatietrainingen
Communiceren kun je leren
Communicatie is geen kunstje. Het is gedrag. En gedrag kun je ontwikkelen, verfijnen en versterken. Zeker als je traint met je eigen praktijk als uitgangspunt.
Stel je voor:
- Dat je gesprekken soepeler verlopen
- Dat je met meer rust en overtuiging je boodschap overbrengt
- Dat feedback geven en ontvangen niet ongemakkelijk voelt, maar juist helderheid schept
- Dat jij én de ander gezien en begrepen worden
Hoe fijn zou dat zijn?
Bij xl10 bieden we diverse communicatietrainingen die aansluiten bij jouw behoefte. Denk aan assertiviteit, feedback geven en ontvangen, omgaan met weerstand, klantgericht communiceren, of overtuigend presenteren. We maken de training op maat voor jouw organisatie of team.
Wil je je individueel ontwikkelen? Dan kun je je aanmelden voor onze open training Effectief Communiceren. Je leert niet alleen van de trainer, maar ook van de ervaringen van anderen.
Onze trainingen vormen een stevige basis, maar soms is persoonlijke coaching de sleutel tot echte groei. Daarom bieden we ook verschillende coachingstrajecten aan voor professionals die willen verdiepen.
Wat levert het op?
- Meer zelfvertrouwen in gesprekken
- Praktische technieken die echt werken
- Betere samenwerking met collega’s en klanten
Geen standaardtraining, maar een ervaring die bijblijft
Bij xl10 draait het om méér dan tips en tools. We stemmen elke training af op de praktijk van onze deelnemers en werken met hun eigen casuïstiek. Wat je leert, sluit aan bij wie je bent én bij wat je nodig hebt. Je oefent met realistische situaties, krijgt directe feedback en ervaart meteen wat werkt. Zo ontwikkel je communicatiegedrag dat blijft hangen, ook lang na de training.
Dit is wat wij beloven
Twentse nuchterheid
No-nonsense, flexibel en altijd gericht op de beste oplossing
Scherp op de kern
We kijken verder dan de vraag en pakken aan wat echt nodig is
Toepasbaar vanaf dag 1
Jouw praktijk staat centraal, leren wat je morgen nodig hebt.
Blijvende impact
Onze bewezen borgingsaanpak maakt verandering blijvend, ook ná de training
Ervaren trainers
Met jarenlange ervaring, die jou inspireren én in beweging brengen
Samen > maximaal presteren
Altijd gericht op echte vooruitgang, samen met jou.
Wat is communicatie?
We krijgen deze vraag vaak tijdens onze communicatietrainingen. Immers, als jij je communicatie wilt verbeteren is het handig dat je de basisprincipes van communicatie kent.
Telefonische communicatie
Als het gaat om telefonische communicatie is er nog steeds sprake van een boodschap, een zender en een ontvanger. Echter wanneer je in de onderstaande figuur kijkt, zie je dat er alleen sprake is van het kanaal horen en dat de andere kanalen niet meer van toepassing zijn. Ook non-verbale communicatie speelt bij telefonische communicatie geen rol meer.
Dit vergt dus een aantal aanpassingen in de communicatie.
De kunst van het vragen stellen
In een gesprek worden niet alleen mededelingen gedaan. Vaak is het slimmer om met de juiste vragen te sturen naar jouw doel. Het kan voorkomen dat de boodschap niet duidelijk genoeg is.
Alle vragen kunnen worden gebruikt voor het realiseren van jouw doel. Wil je kans verhogend communiceren richting jouw doel? Daar hoort het stellen van slimme vragen absoluut bij.
Vragen kunnen worden onderverdeeld in 5 verschillende groepen.
De uitdaging: groeien met verbinding
Met meerdere vestigingen verspreid door het land en een organisatie in beweging, ontstond de behoefte aan meer verbinding, duidelijk leiderschap en een gedeelde cultuur.
Trainingen die het verschil maken
Leiderschap
Communicatie
Agressie
Team & Organisatie
Coaching
Verkoop
De cijfers die bewijzen dat het goed is
Al meer dan 40 jaar ontwikkelen wij ons als trainingsbureau en blijven we groeien. Dat onze aanpak werkt, bewijzen deze cijfers.
professionals
2900 reviews
actief sinds