De klantgerichte training telefoniste / receptioniste

In deze training receptioniste / telefoniste, speciaal voor mensen die zich willen bekwamen in het vak van telefonist en receptionist, leer je hoe je jezelf en de organisatie ‘prettig professioneel’ presenteert aan alle bellers en bezoekers. Je ontwikkelt communicatietechnieken om klantvriendelijk en efficiënt gesprekken te voeren en de rust te bewaren op drukke momenten. Ook leer je gemakkelijker in te spelen op onduidelijke, langdradige of geïrriteerde klanten.

1 dag

540 euro

10 locaties

Programma: 1 dag 9:30 – 16:30

Tijdens de training receptioniste / telefoniste worden o.a. onderstaande onderwerpen aangehaald. Natuurlijk worden de besproken onderwerpen samengesteld op basis van de leerdoelen van de deelnemer(s).

  • Klantvriendelijk en klantgericht aan de telefoon en balie
  • Persoonlijke presentatie (aan de telefoon)
  • Gastvrij en professioneel ontvangen van bezoekers
  • Stemgebruik – invloed van intonatie, snelheid, volume en articulatie
  • Telefoonetiquette – professioneel en klantgericht
  • De kunst van het luisteren – vraag- en interviewtechnieken
  • Aannemen van boodschappen
  • De leiding hebben, houden en waar nodig terugnemen
  • Het hoofd koel houden bij piekdrukte
  • Omgaan met emoties – klachten, irritatie, etc.
  • Feedback geven aan collega’s – terugbeldiscipline, melden van afwezigheid
  • Situaties uit je eigen praktijk
  • Rollenspellen en Persoonlijk Actie Plan

Beoogde resultaat

  • Je straalt nog meer professionaliteit en sympathie uit naar ‘bellers’ en bezoekers
  • Je verbetert je luister-, vraag- en doorvraagtechnieken
  • Je beheerst de regels van een klantgerichte telefoonetiquette
  • Je reageert zelfbewuster en klantgerichter op ‘lastige’ momenten
  • Je weet om te gaan met piekdrukten aan de telefoon

De training receptioniste / telefoniste is individueel gericht. Dit betekent dat de trainer jou persoonlijk feedback geeft op jouw leerdoelen. Onze trainers zijn bevlogen liefhebbers en altijd te bereiken.

Wat we doen

Jouw praktijksituaties en vragen staan centraal in de training. Deze cases koppelen we heel kort aan een stuk theorie en ga je vervolgens oefenen met de andere deelnemers. Dit betekent dat we werken volgens een duidelijke opbouw met de cases van jou en je collega deelnemers.

  • Cases komen voort uit eigen leerdoelen
  • Training in kleine groepen van 6 deelnemers
  • Weinig theorie. Veel actief oefenen

Inspirerend van begin tot ver na einde!

Voorafgaand en na afloop van de training receptioniste / telefoniste blijven we met je in contact door het versturen van voorbereidend lesmateriaal, korte filmpjes of praktische tips die je direct kunt toepassen in je werk. Wij sturen geen moeilijke opdrachten, maar gerichte informatie om je optimaal voor te bereiden en te inspireren voor de training.

Startdata voor alle locaties

  Datum
Oktober
9 okt  Startgarantie Eindhoven
Oktober
12 okt   Startgarantie Zwolle
November
21 nov 
December
18 dec 

Maatwerk / Incompany?

Iedere training is uiteraard ook incompany te bestellen of uit te breiden met een extra stuk maatwerk voor specifieke leerwensen. Benieuwd naar de mogelijkheden?

> vertel mij meer

Locaties

Wij trainen op 10 locaties door heel Nederland waardoor er altijd wel een locatie bij jou in de buurt is! Wij streven er naar op elke data op alle locaties te trainen!

INVESTERING: €540,00 ALL-IN!*

*exclusief BTW

  • Geen verborgen kosten
  • Kleine groepen, maximaal 6 personen
  • 100% tevredenheidsgarantie
  • Trainers met praktijkervaring

XL10 Care B.V. is CRKBO geregistreerd. Van BTW vrijgestelde organisatie boeken de trainingen van XL10 via XL10 care B.V.

Meld je nu aan!

Meld je nu aan voor deze training receptioniste / telefoniste! Wij garanderen 100% tevredenheid. Ben je ontevreden? Dan krijg je per direct de investering terug!

De klantgerichte receptioniste/telefoniste
Beoordeeld met een 4.5/5 gebaseerd op 16 ervaringen