Workshop
Met passie en enthousiasme samen aan de slag

Als je eens in het jaar met al je middelmanagers een dag organiseert waarbij de speerpunten ‘dromen, durven, doen’ zijn, dan vraagt dit om enthousiasme en interactie. Een groot hotelketen heeft elk jaar zo’n inspiratiedag waarbij 70 managers met verschillende workshops worden geïnspireerd en uitgedaagd. Om zo te zorgen dat er weer stap in de goede richting wordt gezet.

Onze workshop was gericht op het coachen op de werkvloer. Nu kun je daar van alles over vertellen, maar op zo’n dag moet je de mensen lekker zelf laten nadenken. Er wordt veel gepraat, er staat muziek aan; het is gezellig. Om die interactie er in te houden lieten we de managers nadenken over de vraag ‘wat ga ík nou doen om mijn mensen te inspireren?’ We verdeelden iedereen in teams waarin ze gezamenlijk een plan moesten bedenken hoe zij die coaching gingen aanpakken. Met een moodboard moest iedereen dit aan elkaar presenteren en het beste idee kreeg een prijsje.

Tijdens die dag zag je dat er echt een energie vrij kwam. Er werd gedanst en gelachen en ondertussen dacht iedereen ook serieus na over de vraag hoe ze beter konden werken, en hoe ze hun team beter konden aansturen. Iedereen stond daarin open voor feedback, er werden veel vragen gesteld, het was gewoon een hele fijne wisselwerking. Uiteindelijk was de moraal van de dag: wat verzinnen wij goede dingen met elkaar zeg.

Zo’n succesvolle dag kan alleen als er een leuke verbinding is tussen de mensen onderling en de mensen die de workshop geven. In een reactie liet de organisator weten: ‘vorige week liep ik nog zenuwachtig rond, de middelmanagement dag moest van start gaan en dan is het maar de vraag of het zo loopt zoals je hoopt en of dit het juiste effect heeft. Nu een week later wordt er in de hotels veelvuldig gesproken over de dag en de wijze waarop we hier binnen de teams mee aan de slag kunnen. Mijn missie is geslaagd, bedankt.’ Van alle kanten spatte het enthousiasme er af, en dat maakt het leuk!

Stappen naar een optimaal maatwerktraject

  • 1. Kennismaking

    De eerste stap naar een succesvol resultaat is de kennismaking. Ons doel is u te inspireren en te laten ervaren wat onze trainers en coaches u kunnen bieden in het behalen van uw ontwikkeldoelen.

  • 2. Analyse

    De tweede stap is het analyseren van de ontwikkelvraagstukken in uw organisatie. Dit vertalen wij naar trainingsprogramma’s die optimaal aansluiten bij uw praktijksituatie.

  • 3. Voorstel

    Op basis van de analyse maken wij voor u een maatwerk voorstel. Wij geven u hierin een overzicht van ons aanbod en de tarieven voor uw maatwerkoplossing.

  • 4. Uitoering

    Wanneer we het eens zijn over het voorstel gaan wij de trainingen en/of coaching plannen en uitvoeren. Wij zorgen voor deskundige en inspirerende trainers.

  • 5. Evaluatie

    Na afloop van het ontwikkeltraject in uw organisatie vindt er een evaluatie plaats. In een persoonlijk gesprek bespreken wij met u hoe het traject is verlopen en of het resultaat is behaald.